Små og mellemstore virksomheder har også brug for at markedsføre sig som en attraktiv arbejdsplads
Der er kamp om både at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere. Der er sket et generationsskifte på arbejdsmarkedet, og den såkaldte generation Y er klar til at tage over, men kommer også med andre krav og forventninger end de hidtidige generationer på arbejdsmarkedet. Derfor er det vigtigt for alle virksomheder – små som store – at have fokus på at markedsføre sig som en attraktiv arbejdsplads (”employer branding”) i kampen om de dygtige medarbejdere.
Det, at bruge den menneskelige del af virksomheden i sin markedsføring er en måde, hvorpå man kan skille sig ud fra konkurrenterne. Den menneskelige del – såsom kultur, værdier og medarbejderne – er unik for den pågældende virksomhed og kan derfor være ret afgørende i virksomhedens markedsføring.
Ifølge international forskning kan der blandt andet ses følgende fordele ved at anvende employer branding:
- Øget trivsel, tilfredshed, engagement og performance blandt medarbejderne
- Lavere sygefravær
- Øget kundetilfredshed
- Bedre bundlinje
Hvordan kan I f.eks. benytte resultaterne af jeres trivselsmålinger og APV’er i markedsføringen af jeres virksomhed? Kontakt os for en snak om, hvordan I med fordel kan anvende trivsel og medarbejdertilfredshed til at tiltrække potentielle medarbejdere og samtidig fastholde jeres nuværende.
Vil du høre mere?
Ønsker I at vide mere om, hvad vi kan tilbyde hos Work Capacity, så kontakt os endelig.